DUYURU

Değerli Meslektaşlarımız,

 

Zaman tasarrufunun çok önemli olduğu günümüzde Tekirdağ Barosu olarak yeni bir uygulama ile karşınızdayız. Bundan sonra bilgisayar başından, Baro Binasına fiziken gelmeye gerek olmaksızın, taleplerinizi elektronik imzalı sistem üzerinden gönderip, kurumumuzca verilecek elektronik imzalı cevapları aynı şekilde sistem üzerinden alabileceksiniz. Bu yeni uygulamamız sayesinde hem kağıt harcamasını azaltma hem de zaman tasarrufu sağlamayı planlamaktayız.

 

 

E-DİLEKÇE

ELEKTRONİK DİLEKÇE WEB KULLANIM KILAVUZU

 

E-DİLEKÇE

Elektronik Belge ve Arşivleme Sistemi, Tekirdağ Barosu hizmetleri içerisinde yer alan başvuran mükelleflerimizin iş yükünü azaltmak, kurumumuz hizmetlerinin daha şeffaf, daha hızlı ve daha güvenilir verilmesini sağlamak amacıyla Tekirdağ Barosu bünyesinde tasarlanan ve geliştirilen bir uygulamadır. Bu uygulama ile verilen dilekçelerin, dosyalarının e-imza sertifika bilgilerinin güvenilir bir şekilde kontrol edilmesi, belgelerin dijital ortamda kontrol edilmesinden dolayı daha sağlıklı ve hızlı sonuçlar vermesi ve fiziksel arşivleme için yer ve kağıt israfının önüne geçilmesi amaçlanmıştır.

Önemli Bilgiler:

1-      E-DİLEKÇE uygulaması kapsamında online olarak Tekirdağ Barosuna dilekçe teslim edildiğinde başvuru sahibine “Başvuru Numarası” bilgisini veren bir SMS ve E-posta otomatik olarak gönderilmektedir.

2-      Başvuru ile ilgili sorumlu olan Başvuru Sahibi iletişim bilgilerinin (Cep telefonu ve E-posta zorunludur) olması, başvuru bilgilerinin SMS veya Eposta ile bildirilebilmesi için gereklidir.

 

  

 

 

 

E-DİLEKÇE GİRİŞ İŞLEMLERİ

1-      Tekirdağ Barosu kurumsal web sayfasına www.tekirdagbarosu.org.tr adresinden erişim sağlandıktan sonra ana resmin alt sırasında bulunan menüden "E-DİLEKÇE" modülüne giriş yapılır. E-imza için kullanılması zorunlu olan “java” uygulaması ve e-imza sürücüleri bilgisayararınızda yüklü olmalıdır.

 

2-      Açılan sayfadan yeni başvuru için "Başvuru Yap" Eski başvuruların sonuç ve takibi için "Başvuru Takip Et" tıklanır.

 

Başvuru Yapma

 

1- Giriş işleminden sonra "Başvuru Yap" butonu tıklanır ve gelen ekrandan başvuru konusu seçilir.

2- Başvuran kişiler kısmından "Ekle" butonuna basılır ve açılan ekrandan bilgileriniz girilerek "Kaydet" butonuna basılır.

 

3- Kişi bilgilerinde en az isim, TC, Cep Telefonu ve E-posta bilgileri girilmelidir. En üstte bulunan alanlardan Başvuran alanı seçilmesi zorunludur. (Birden fazla kişi bilgisi eklenebilir. Başvuran bilgisi, İletişim kişisi veya sorumlu olan kişi başka kişiler olmasına durumuna karşı)

İlgili alanların boş olması (ilk kullanımdan dolayı) veya yazmaya izin vermemesi durumunda "Değiştir" butonuna tıklayarak yazım işlemi yapabilirsiniz.

4- Alt kısımda bulunan "Dosya Seç" butonuna basarak dilekçenizi yükleyebilirsiniz. Dilekçeniz e-imzalı olmaması durumunda sistem uyarı vererek belgeyi imzalamanızı isteyecektir. "Evet" tuşuna basarak imzalama yapabilirsiniz.

 

5- İmzalama işlemi için üstteki görseldeki dosyanın bilgisayarınıza inmesi gerekmektedir. Bunun için "Sakla" butonuna basmalısınız.

 

6- İnen dosyaya tıklayarak çalıştırmanız gerekmektedir.

 

7- Açılan ekrana şifrenizi girerek "imzala" butonuna bastığınızda dilekçeniz imzalanacaktır. İmzalama işleminizden sonra "İleri" butonuna basarak başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

 

 

Başvuru Takip

 

1- Yaptığınız başvurnunzun takibini yapabilir veya size bilgi SMS/E-posta geldiğinde Tekirdağ Barosu internet sitesi "E-Dilekçe" kısmına giriş yaparak "Başvuru Takip Et" kısmında ilgili ve geçmiş başvurularınızın durumlarını takip edebilir ve sisteme yüklenen cevap dilekçesinizi görerek indirebilirisiniz.

 

© Copyright 2019 - TEkirdağ Barosu - Tüm Hakları Saklıdır